Başlangıç > Kişisel Yazılar > Özgüven ve Özgüveninizi Destekleyici Teknikler

Özgüven ve Özgüveninizi Destekleyici Teknikler

özgüven sahibi olmak

Özgüveninizi Desteklemek İçin 20 Basit Yöntem

Bir zamanlar küçük bir çocuktunuz. Bu çocuk yavaş yavaş büyüme başladı ve bu büyüme esnasında sadece kendi ihtiyaçlarının farkındaydı. Eğer bu gereksinimler karşılanmışsa, birisi sizi beslemişse, güvenli ve rahat olmanızı sağlamışsa her şey yolunda olmuştur.

Biraz daha büyüdükten sonra aileniz hala sizinle yakından ilgilenirken, etrafı keşfetme ve dünyayı daha fazla tanıma eğiliminiz güçlenmektedir.

Ancak ana okulu dönemi diye adlandırılan döneme girdiğinizde bazı şeyler değişmeye başlar. Kendinizden daha güçlü, daha hızlı, daha girişken, daha akıllı, daha hoş çocuklarla tanışırsınız. Okula devam etmeniz gerekir, öğretmenin başarılı gördüğü öğrencilerden olmalı ve kuralları takip etmelisiniz. Nerelerde yetersiz olduğunuzu, nerelerde gelişim göstermeniz gerektiğini fark etmeye başlarsınız.

Kısa süre içerisinde beğenme ve sevme duygularının yetenek, performans, görünüm, kişilik ve rahatlık ile bağını öğrenmiş olursunuz. Hatta aileleriniz bu kuralları sizden beklentileri ile desteklemektedirler.

Ergenlik dönemine geçiş yaptığınız zaman güvensizlik durumlarınız gün yüzüne çıkmaya başlar.

Ancak yol boyunca özgüveniniz için yeteri kadar başarı, yeteri kadar sevgi, yeteri kadar cesaret sahibiyseniz bir tutunma noktasına sahip olursunuz. Nitekim eğer ev yaşamınız işlevsiz, kritik veya bir yönden kötüye kullanımlar söz konusuysa bir bebek gibi filizlenen özgüveniniz özellikle ergenlik döneminizin en zor günlerinde asla çiçek açmayacaktır.

Yetişkinlik dönemine ulaştığınız zaman, evden ayrılır ve kendi hayatınıza başlamış olursunuz. Burada iki farklı seçim şansınız olur. İşlevsiz, baş ağrılı, hayal kırıklıkları ve korkularla dolu gençliğinizi aynen sürdürebilir veya kendi yaşamınızın kontrolünü sağlayarak yeni bir başlangıç yapabilirsiniz.

  • Bu seçime sahip olduğunuzun farkında olmayabilirsiniz.
  • Kontrolü ele almak için yeterli becerilere sahip olmayabilirsiniz.
  • Baş ağrınız o kadar güçlüdür ki yolunuzu bulmak için yeterli enerjiye sahip olamayabilirsiniz.
  • Tembel, motivasyonu düşük, ricacı, utangaç, girişken olmayan veya kabiliyetsiz olduğunuza yönelik bir sürü söylemler ile baskı altında olabilirsiniz.
  • Diğerlerinin sizin ne olduğunuza veya ne olmanız gerektiğine yönelik söylemlere fazlasıyla bağlı kalıyor olabilirsiniz.

Yetişkinlik dönemini hangi yaşta geçiriyorsanız geçirin bir şekilde seçim yapma şansına sahip olursunuz.

  • Yetenekler kazanabilirsiniz.
  • Baş ağrılarından kurtulabilirsiniz.
  • Hakkınızda söylenenleri kabul etmeyebilirsiniz.
  • Kendi kararlarınız ile hayatınızı tanımlayabilirsiniz.
  • Özgüven sahibi olabilirsiniz.

Kimliğiniz geçmişinize, ailenizin beklentilerine ve isteklerine, geçmişteki hatalarınıza, kendinize bakış açınıza sıkışmış ve kilitlenmiş bir durum değildir. Kimliğiniz her gün oluşturabileceğiniz bir şeydir. Bunun farkına vardığınız zaman özgüveniniz kendini göstermeye başlar.

Özgüven

Herkesin özgüven problemi farklı seviyelerde olabilmektedir. Bazıları gerçekten ağır yaralar almış ve iyileştirilmesi gereken bir durumdadır. Bazıları kişilik türüdür ve bunlar daha çok utangaç kişilerde görüşür. Bazıları hayatlarının sadece tek bir alanında özgüvene sahip değildirler, bazıları ise hayatın tamamında özgüvenden yoksundurlar.

Ancak ne durumda olursanız olun, günlük olarak gerçekleştirebileceğiniz bazı faaliyetler ile özgüveninizi geliştirmeye başlarsınız.

  1. Düşünceleriniz ile yüzleşin. Kendiniz hakkında sahip olduğunuz negatif inançları belirleyin ve onlarla yüzleşin. Tam aksini karşılayabilmek için kanıtlar bulun.
  2. Beyninizi yeniden eğitin. Beyninizde yer alan negatif düşünceler kökleşmiş alışkanlıklara dönüşürler. Beyninizi yeni ve pozitif düşüncelere doğru yönlendirin. Bu sayede yeni alışkanlıklar edinmeye başlarsınız.
  3. Gülümseyin. Yüz kaslarınızı ufak gülümsemeler ile düzenlerseniz daha mutlu ve huzurlu olursunuz. Gülümseme beyninizdeki mutluluk ve huzur düşüncelerini harekete geçirmektedir.
  4. Dik durmaya çalışın. Oturuşunuza özen gösterir. Bu sizin özgüveninizi ve bununla birlikte huzurlu oluşunuzu ifade edebilir.
  5. Pratik yapın. Bir yetenek konusunda özgüveniniz eksikse bu konuda pratik yapın ve gelişim göstermeye çalışın.
  6. Bir liste oluşturun. Yetenekleriniz, kabiliyetlerinizi, başarılarınızı ve ödüllerinizi buraya koyun. Özgüveniniz düşük olduğu zaman sahip olduğunuz her şeyi unutabilirsiniz. Bunları yazarak daha kolay hatırlayabilirsiniz.
  7. Etkileşim kurun. Kendinizi bir alana kapalı bırakırsanız negatif düşüncelerde kaybolup gidersiniz. Diğer insanlarla vakit geçirin.
  8. Sınırlar oluşturun. Düşük özgüven genellikle elden ele dolaşan bir durumdur. Birisi sizin düşüncelerinizi veya davranışlarınızı kontrol etse neler düşünürdünüz? Burada bir sınır oluşturmak ve kendinizi geri kazanmak isteseniz ne yapmanız gerekir?
  9. Bir vizyon oluşturun. Bunu oluştururken hayatınıza nasıl yaklaştığınız oldukça önemlidir. Vizyonu yazmaya başlarken onu oluşturma aşamasına başlamış olursunuz.
  10. En iyi şekilde görünmeye çalışın. Görüntünüze önem gösterin. Şık giyinin. Saçlarınıza şekil verin. En iyi şekilde göründüğünüz zaman kendinizi daha huzurlu hissedersiniz.
  11. Bir korkunuz ile yüzleşin. Sizi geride tutan şey nedir? Nerede başarısızlıktan korkuyorsunuz? Bu alanda ufak bir faaliyet göstermeye çalışın. Daha sonra bir kez daha deneyin.
  12. Başarısızlıkları kucaklayın. Geçmişteki hatalarınıza göz atın. Onlardan öğrendiklerinizi yazın ve onların size nasıl hizmet ettiklerini görün. Başarısızlıklar size sevecen gelmeye başlayacaktır.
  13. Değerlerinizi tanımlayın. Hayatınızın en önemli parçalarını yazın. Bu değerlere karşı ne kadar aykırı yaşadığınızı belirleyin. Bunları düzeltmek için neler yapabileceğinizi düşünün.
  14. Bir akıl hocası bulun. Size ilham veren ve motivasyonunuzu sağlayan birileri var mı? Onlardan daha fazla şey öğrenin, hayatlarını nasıl sürdüklerini görün ve oraya nasıl ulaştıklarını öğrenmeye çalışın.
  15. Mevcut ana odaklanın. Birçok özgüven problemi gelecek ve geçmişi fazla düşünmekten ötürü ortaya çıkmaktadır. Elinizde bulunan görevlere odaklanın ve bu görevi yerine getirdiğiniz taktirde ne kadar mutlu olacağınızı düşünün.
  16. Diğerleri için bir şeyler yapın. Başkalarına yardım ettiğiniz sürece güven konusunda daha memnun olursunuz.
  17. Problemleri ve başarısızlıkları düşünmeniz gerekiyorsa gün içerisinde kendinize 10 dakika ayırıp bunu değerlendirmeye çalışın.
  18. Yeni bir şeyler deneyin. Hobi veya spor gibi herhangi bir şey. Daha önce yapmadığınız bir şeyler yapmaya çalışın.
  19. İlham verici bir şeyler okumaya çalışın. Motivasyonunuzu arttıracak kitaplar okuyarak özgüveninizi önemli ölçüde yükseltebilirsiniz.
  20. Destek alın. Kendinizi geliştirmek ve özgüveninizi yükseltmek için ders alabilirsiniz. Eğer geçmiş ile ilgili problemleriniz varsa, ileriye dönük kararlar alabilmek için başkalarından destek isteyebilirsiniz.
Reklamlar
  1. Henüz yorum yapılmamış.
  1. No trackbacks yet.

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

w

Connecting to %s